System logistyczny integruje 8 zgrzewarek w jeden ciąg technologiczno-produkcyjny, a w zasadzie w jedną fabrykę. W skład systemu wchodzą:
Dodatkowe bajpasy dla:
» okuwania skrzydeł – dla tzw. skrzydeł z zasuwnicą francuską
» cięcie słupka ruchomego w skrzydle
» cięcie ram renowacyjnych
» pionowy automatyczny transport elementów ram i skrzydeł do centralnego bufora ram i skrzydeł
» bufor centralny (165 przegród dla ram i skrzydeł z możliwością podwójnego, potrójnego ładowania przegród elementami ram lub/i skrzydeł) zbierający elementy okienne za pomocą czterech automatycznych i obrotowych drezyn sortująco-podających UGB (sterowane NC – z napędem High Speed: 2 x wejście w bufor + 2 x wyjście z bufora)
» zautomatyzowane dwa miejsca obróbek funkcji dodatkowych dla kompletnych jednostek okiennych (np. montaż stałych skrzydeł w ramach, montaż „aluschalli” itp. innych specjalnych wykonań)
» automatyczny sortownik szyb zespolonych GLR – 150 przegród na jeden, dwa lub nawet trzy pakiety szybowe (w zależności od ich wielkości) wraz z systemem kontroli pakietów szyb przed wejściem w proces szklenia (w tym również dwie automatyczne drezyny sortująco-podające)
» wewnątrz procesowe pośrednie bufory gotowych okien do szklenia i kompletne dwie trasy przebiegu procesu szklenia wraz z synchronizacją szklenia ram i odpowiednich skrzydeł z bufora centralnego oraz szyb zespolonych z automatycznego sortownika szyb GLR
» zautomatyzowany proces parowania, szklenia i kontroli okien, w którym do operatora podjeżdża z bufora centralnego kompletne okno (rama + skrzydło lub skrzydła, oraz pakiet szybowy lub pakiety z sortowni szyb zespolonych do ich montażu)
» wytransportowanie gotowych okien na magazyn gotowych okien lub dalej
» 4 stanowiska montażu rolet, „niby łuków”, szprosów naklejanych i innych elementów okiennych na gotowym oknie
Nad całością prawidłowego funkcjonowania procesu czuwa centralna jednostka sterująca PC wraz z oprogramowaniem oraz synchronizatorami oprogramowania kontrolno-pomiarowego URBAN-LOGSPEED oraz URBAN-INDSOFT (system kontrolno-pomiarowy oraz indywidualny system dla klienta). Na bieżąco można podglądać cały pracujący system w fabryce, w różnych miejscach lub w całości.
Oczywiście standardem
URBAN jest wyposażenie wszystkich elementów transportowych w najwyższej jakości materiały użyte do budowy maszyn i urządzeń, jak i zastosowaniu rolek z gumy w celu zapewnienia najwyższej jakości pracy oraz komfortu dla transportu elementów okiennych jak i okna.
Ważną cechą całego procesu jest harmonia współpracy pomiędzy KNS-URBAN Niemcy-URBAN Polska w zakresie wspólnej implementacji produktowej. Produkty wytworzone w
URBAN Polska w Żarach stanowią około 20% całości projektu. Wartość kontraktu to kilka milionów euro, natomiast realizacja była jednorazowa i kompleksowa. Cała dostawa maszyn i urządzeń zajęła 40 pełnych ciężarówek. Dodatkowo w KNS, podczas procesu montażu i uruchamiania, odbywała się normalna produkcja okien.
Kolejnym etapem automatyzacji będzie integracja w linie do szklenia i kontroli okien dwóch najnowocześniejszych robotów do szklenia okien, których dostawcą jest
URBAN Polska przy współpracy z niemieckim partnerem. Poza tym KNS tnie i obrabia profile PVC na 3 centrach firmy SCHIRMER.